Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin Şikayet Konularını Açıkladı
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, tüketicilerin en çok şikayet ettiği sektörleri açıklayarak, “Hizmet sektörü şikayette birinci sırada geliyor, ikinci sırada bankacılık, üçüncü sırada ise abonelik hizmetleri bulunuyor” dedi.
Mahmut Şahin, tüketicilerden gelen şikayetlerin her geçen yıl arttığını belirterek, “Her yıl önceki yılı arar hale geliyoruz. Tüketici haklarına yapılan törpülemeler ve artan şikayetler bizi endişelendiriyor. Artık ‘bugün kandırılmadık’ demek büyük bir şans haline geldi. Tüketicilerin hakkı olan hakem heyetlerine başvurmaları engelleniyor, yasal zorluklar yaşanıyor ve kararlar tüketici aleyhine çevriliyor. Türkiye’de hak arama oranı oldukça düşük ve bu durumu değiştirmemiz gerekiyor” şeklinde konuştu.
Mahmut Şahin, “Perakende sektöründe hem mal satışı hem de hizmet alanında şikayetler artıyor. Bankacılık sektörü ikinci sırada yer alırken, abonelik hizmetleri üçüncü sırada bulunuyor. Güzellik merkezlerinin sayısının artmasıyla aldatıcı sözleşmeler imzalanarak tüketicilerin hakları gasp ediliyor. Özellikle hizmet sektörü, bankacılık ve abonelik hizmetleri tüketici şikayetlerinde öne çıkıyor” dedi.
Tüketicilerin haklarını savunmaları gerektiğini vurgulayan Mahmut Şahin, “Türkiye’de hak arama oranının çok düşük olması, tüketicilerin haklarının yenmesine sebep oluyor. Bu oranı artırmalı ve tüketici haklarını korumalıyız” ifadelerini kullandı.
More Stories
SPK’dan dikkat çeken ‘borsa’ kararı
Yarın gece başlayacak: Akaryakıta yapılacak zam değişti
ABC Lojistik’ten 120 Milyon Euro Yatırım